Ðмерикийн нÑртÑй ÑрдÑмтÑн, тархи Ñудлаач Ричард ДÑвидÑон нÑгÑн Ñонирхолтой Ñудалгаа хийÑÑн нь Ñ‚ÑƒÑ ÑƒÐ»Ñын ШинжлÑÑ… ухааны Ðкадемийн ÑÑтгүүлд Ñ…ÑвлÑгдÑн гарчÑÑ. ТÑÑ€ÑÑÑ€ лабораторийн туршилтандаа Ñнгийн Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð½ байнгын бÑÑалгал хийдÑг буддын лам нар Ñ‚ÑÑ€ дундаа маш залуугаараа бÑÑалгалын маÑтераар шалгарÑан Мингүр Ринбүүчийг Далай багшийн Ñанал болгоÑноор оролцуулÑан аж.
Тархины нарийн мÑдрÑмжтÑй тоног төхөөрөмжийг ашиглан Ñудлахдаа бүх оролцогчдыг хайр ÑнÑÑ€Ñл, нигүүлÑÑлийн тухай бодохыг даалгав. Ердийн шинжилгÑÑнд нийт арван зургаан мÑдрÑгч Ñлектродыг хүний толгойд зүүж Ñ…ÑÑ€ÑглÑдÑг бол Мингүр Рибүүчийн толгойд маш нарийн шинжилгÑÑ Ñ…Ð¸Ð¹Ñ… үүднÑÑÑ Ð½Ñг зуун хорин найман мÑдрÑгчийг зүүжÑÑ.
ИнгÑÑд үр дүнг харахад бүх оролцогчдын тархины гамма долгион буюу хүний ÑÑтгÑл ханамж, хайр ÑнÑÑ€Ñлийн (Ñхийн хайр шиг) мÑдрÑмжийн үзүүлÑлт тодорхой Ñ…ÑмжÑÑгÑÑÑ€ Ó©ÑÑөн бол лам нарынх Ñнгийн хүмүүÑийнхÑÑÑ Ñ…Ñд дахин илүү, харин Мингүр Ринбүүчийнх тоног төхөөрөмж зөв зааж байна уу гÑж ÑрдÑмтдийг гайхшруултал маш өндөр үзүүлÑлт гарчÑÑ. Тархины үйл ажиллагааны ийм өндөр ÑерÑг үзүүлÑлтийг өмнө нь Ñ…Ñн ч үзүүлж байгаагүй нь тархи Ñудлалд Ñах аргагүй онцгой үйл Ñвдал болов. Хамгийн Ñонирхолтой нь хайр нигүүлÑÑлийн тухай бодохоо болингуут Ñнгийн хүмүүÑийн гамма долгион шууд буурÑан бол лам нарынх өндөр түвшингÑÑ ÑƒÐ´Ð°Ð°Ð½ хугацаанд Ñ…ÑвÑÑÑ€ хадгалÑаар байлаа.
Судлаач ДÑвидÑон үүнийг дүгнÑхдÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð½Ð³Ñ‹Ð½ бÑÑалгал хийж, нигүүлÑÑнгүй ÑÑтгÑлийг Ò¯Ò¯ÑгÑн бодох нь хүний тархийг өөрчилж, тархины зүүн буюу аз жаргал, амгалан тайван мÑдрÑмжийг төрүүлдÑг Ñ…ÑÑгийг хөгжүүлдÑг гÑж үзжÑÑ. ÐÑгÑнт хөгжÑөн тархи нь гадны нөхцөл Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð»Ð°Ð°Ñ Ò¯Ð» хамааран нигүүлÑÑнгүй, амгалан мÑдрÑмжÑÑ ÑƒÐ´Ð°Ð°Ð½ хадгалж чаддаг нь шинжлÑÑ… ухаан, анагаах ухаанд томоохон нÑÑлт болж “ТÐЙМ†ÑÑтгүүл ДÑвидÑон ÑрдÑмтнийг ÐÐУ-ын 2006 оны онцлох хүнÑÑÑ€ шалгаруулж байжÑÑ.
Хүний тархи нь хүүхÑд ахуй цагт маш хурдацтай хөгжиж, харин наÑанд хүрÑÑ…Ñд хөгжил нь бараг зогÑдог гÑж үзÑж байÑан үе өнгөрч хүний тархи ÑÑтгÑн бодох, Ñурах, болон зан үйлдлÑÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ð°Ð°Ñ€Ð°Ð½ өөрчлөгдөх, улам хөгжих боломжтойг нÑÑÑÑн нь анагаах ухаан, ÑÑтгÑц Ñудлалын чухал ач холбогдолтой болов.
Тархи Ñудлалын ÑÐ½Ñ Ñ‡Ð¸Ð³Ð»Ñлийг невроплаÑтик (тархины уÑн чанар) гÑж нÑрлÑÑ… бөгөөд хүний тархинд тогтÑон, дадаж заншÑан мÑдрÑлийн ÑÑийн дохиоллыг (тухайлбал, дургүй хүнÑÑ Ñ…Ð°Ñ€Ð°Ð°Ð´ уурлах, нохой хараад айх г.м) өөрчлөн, Ó©Ó©Ñ€ төрлийн дохио Ò¯Ò¯ÑгÑÑ… чадварыг Ñ…ÑлдÑг.
ОроÑын Ðобелийн шагналт зохиолч Б.ПаÑтернакийн “Живаго Ñмч†зохиолд гол баатар нь “би ертөнцийг үзÑÑ…, танин мÑдÑÑ… хүний уÑн, уран чадварт (плаÑтичеÑкое воÑприÑтие) илүү дуртай†гÑж Ñ…Ñлж байÑан нь ÑÐ°Ð½Ð°Ð°Ð½Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹ юм. Хүн Ñ…Ñдий чинÑÑ Ð·Ó©Ð² бодол, зөв ÑÑтгÑлийг Ò¯Ò¯ÑгÑж байнгын тархины даÑгал Ñ…Ð¸Ð¹Ð½Ñ Ñ‚Ó©Ð´Ð¸Ð¹ чинÑÑ ÑƒÑƒÑ€, Ð°Ð¹Ð´Ð°Ñ Ð·ÑÑ€Ñг муу ÑÑтгÑлÑÑÑ Ð°Ð½Ð³Ð¸Ð¶Ð¸Ñ€Ñ‡, Ñ‚ÑÑ€ хүний ÑÑтгÑл ханамж, аз жаргалын үзүүлÑлт гадны нөхцөл Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð»Ð°Ð°Ñ Ò¯Ð» хамааран маш өндөр түвшинд байж болдог аж. Үүнийг буддын лам нар орчин үеийн шинжлÑÑ… ухааны туÑламжтайгаар нотолж чадлаа. â€œÐ¥Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ ÑƒÑƒÑ€ уцаар, Ð°Ð¹Ð´Ð°Ñ Ñ‚Ò¯Ð³ÑˆÒ¯Ò¯Ñ€, муу Ñанаа зÑргийг хүнд байнга байдаг, Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ байх аргагүй мÑÑ‚ үздÑг. ГÑÑ‚Ñл үнÑн Ñ…ÑÑ€ÑгтÑÑ ÑÐ½Ñ Ð±Ò¯Ñ…Ð½ÑÑÑ Ð±Ò¯Ñ€Ñн ангижирч амгалан жаргалтай амьдарч болно гÑж Далай багш ÑургаÑан байдаг.
Ó¨Ó©Ñ€ Ó©Ó©Ñ€ буÑад мÑргÑжил, шашны хүмүүÑÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ буддын лам нар Ðмерикийн тархи Ñудлалын ÑрдÑмтдийн анхаарлыг татаж ÑнÑÑ…Ò¯Ò¯ туршилтад оролцÑон нь чухамдаа буддын номлолын цаана агуу том филоÑофи, оюуны хөгжлийн маш өндөр түвшинд хүрÑÑ… арга зам байгаатай шууд холбоотой юм. Үүнийг өнөөдөр барууны ÑрдÑмтÑд онцгойлон Ñудалж, лам нартай хамтран ажиллахыг Ñ…Ò¯Ñч байна.
Орчин үеийн шинжлÑÑ… ухаан олон талаараа буддын ухаан дахь Ñуурь ойлголтуудтай дүйж, харилцан нотлогдож байгаа талаар Мингүр Ринбүүчи өөрийн ÑаÑхан гаргаÑан номондоо бичжÑÑ. ТÑÑ€ÑÑÑ€ тархи Ñудлалын дÑлхийн томоохон ÑрдÑмтÑдтÑй уулзаж, бÑÑалгал хүний тархинд Ñ…ÑрхÑн нөлөөлж байгаа талаар шинжлÑÑ… ухааны үндÑÑÑ‚Ñй тайлбарыг хийÑÑн төдийгүй хооÑон чанар ба квантын физик, биологи ба хүний тархины үйл ажиллагаа зÑÑ€Ñг олон чиглÑлÑÑÑ€ Ñудалж номондоо туÑгаÑан нь барууны орнуудад ихÑÑÑ…Ñн анхаарал татаж байна.
Чухам Ñагаад буддын лам нарын тархины үйл ажиллагаа ийм өндөр түвшинд хүрч, Ñ‚Ñдний ÑÑтгÑл ханамжийн гамма долгион ийм удаан хугацаанд хадгалагдаж, Ñ‚ÑÑ€ нь ÑргÑÑд Ñмар үр нөлөөнд хүргÑдÑг талаар мÑдÑÑ… нь буддын ухааныг шүтÑж ирÑÑн монголчууд бидний хувьд маш чухал аÑуудал юм.
Ð•Ñ€Ó©Ó©Ñ Ñ…Ò¯Ð½Ð¸Ð¹ амьдралын утга учир зүгÑÑÑ€ нÑг үр удмаа үлдÑÑÑ…, идÑÑ…, унтахдаа Ð±ÑƒÑ Ð¼Ð°Ñˆ том агуулга зорилготой бөгөөд үүгÑÑÑ€ÑÑ Ð°Ð´Ð³ÑƒÑƒÑ Ð°Ð¼ÑŒÑ‚Ð½Ð°Ð°Ñ Ñлгаатай. ÐÐ½Ñ Ñлгааг олон Ñнзаар тайлбарлаж болох ч үндÑÑн гурван Ñлгаа нь: нÑгдүүгÑÑрт, хүн мÑдлÑг дамжуулах чадвартай, хоёрдугаарт, хүн Ñоёлыг бий болгодог, гуравдугаарт, хүн Ñ…ÑзÑÑ Ð½ÑгÑн цагт Ò¯Ñ…Ð½Ñ Ð³ÑдгÑÑ Ð¼ÑддÑгт оршиж байна. Ийнхүү Ò¯Ñ…Ð½Ñ Ð³ÑдгÑÑ Ð¼ÑддÑг ÑƒÑ‡Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñ…Ò¯Ð½ амьдралын утга учрын тухай, амжуулж хийх зүйлийнхÑÑ Ñ‚ÑƒÑ…Ð°Ð¹ ÑргÑцүүлж өөрийн гÑÑÑн филоÑофитой болдог.
Монголчуудын хувьд буддын ухаан нь амьдралын гол филоÑофи болÑон Ñ…ÑдÑн зуун жилийн түүхтÑй бөгөөд бид Ñуу билигт хутагт хувилгаадтай, гайхамшигт ÑрдÑм чадалтай лам нартай байÑан. ХарамÑалтай нь өнөөгийн монголчууд оюунлаг амьдралыг ÑрхÑмлÑж ÑÑтгÑлгÑÑг хөгжүүлÑÑ… нийтлÑг ÑрмÑлзÑл багатай байна. Бид бүхÑлдÑÑ Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑ, мөнгө, худал хуурмаг, бухимдалд дийлдÑн, Ñвцуу, Ñ…Ñзгаарлагдмал, Ñрх чөлөөгүй байх шиг Ñанагддаг. ИймÑÑÑ Ñ‡ ихÑнх Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð±ÑƒÐ´Ð´Ñ‹Ð½ ухаанд шашин, ÑÒ¯ÑÑг бишрÑл Ñ‚Ð°Ð»Ð°Ð°Ñ Ð½ÑŒ илүү хандаж, цаад филоÑофи, гүн гүнзгий утга агуулгыг нь орхигдуулж, жинхÑÐ½Ñ Ò¯Ñ€ шимийг хүртÑж чаддаггүй.
Хүн гÑж юу юм, би гÑж Ñ…Ñн юм, бид Ñаж үргÑлжид жаргалтай байх вÑ, Ñагаад хүн уурладаг, Ñагаад зовдог, орчлон ертөнцийн мөн чанар юу болох гÑÑд маш олон аÑуултад хариулах завдалгүй, урÑгалаараа амьдардаг. Зөвхөн харагдаж байгаа зүйл төдийг үнÑн Ñ…ÑмÑÑж, бодит байдлыг маш Ñвцуу хүрÑÑнд Ð¾Ð¹Ð»Ð³Ð¾Ð´Ð¾Ð³Ð¾Ð¾Ñ Ñ…Ò¯Ñ‡Ð¸Ñ€Ñ…Ð¸Ð¹Ð»Ñл, мунхаглал, омог дÑÑÑ€Ñнгүй, гадуурхал, айдаÑ, шунал зÑÑ€Ñг нь бидний дотор оршиж, хүмүүÑийн ÑÑтгÑл, үзÑл бодол, Ñ‘Ñ Ñуртахуун аÑар бохирджÑÑ. ДÑÑÑ€ өгүүлÑÑнчлÑн, үнÑндÑÑ Ñ…Ò¯Ð½ Ð°Ð¼ÑŒÑ‚Ð½Ð°Ð°Ñ Ñлгарч чадаж байна уу гÑж аÑуумаар Ñанагдах үе олон.
СÑтгÑлÑÑ Ñ‚Ð°Ð½Ð¸Ð½ мÑдÑхүй
Буддын Ñургааль нь Ñ‚Ó©Ð³Ñ Ñ‚Ó©Ð³Ó©Ð»Ð´Ó©Ñ€ ÑÑтгÑлÑÑ Ð½ÑÑн, танин мÑдÑхийг онцгойлон авч үздÑг. Ó¨Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ Ñ…ÑлбÑл хүн өөрийн ÑÑтгÑлийн мөн чанарыг, түүний гайхамшигт хүч чадлыг таньж мÑдÑÑ… нь буддын Ñургаалийн цөм бөгөөд ийнхүү өөрийн ÑÑтгÑлийг бүрÑн таньÑан хүнийг гÑгÑÑÑ€ÑÑн гÑдÑг. Ð¥Ñн бүхÑн өөрийгөө ажиглан Ñ…ÑÑÑгхÑн хугацаанд аниргүйд ганцаараа Ñуухад хүний толгойд бодол Ñанаа, ÑÑтгÑл хөдлөл буюу Ñмоци байнга ÑргÑлдÑж, нÑг нь нөгөөгөөр Ñолигдож, хувирч байдгийг анзаарах биз ÑÑ. Ðль нÑг бодол Ñанааг онцгойлон анхаарч түүний тухай их бодох туÑам тухайн аÑуудал улам томрох ÑÑвÑл бодлууд хоорондоо Ñмар нÑг логик холбооÑгүйгÑÑÑ€ хүний тархинд орж гаран байхыг ажиглах туÑам хүний бодол Ñанаа, ÑÑтгÑл хөдлөл нь мөн чанартаа хувирамтгай, бодит Ð±ÑƒÑ Ð³ÑÑÑн дүгнÑлтÑнд хүрч болно.
Харин ÑдгÑÑÑ€ хувирамтгай бодол, ÑÑтгÑл хөдлөлийн цаана маш Ñ…Ñзгааргүй, амгалан оршихуй байдаг нь ÑÑтгÑл юм. СÑтгÑлийг мÑдрÑхийн тулд өөрийн амьÑгал авах, гаргах дÑÑÑ€ÑÑ Ð°Ð½Ñ…Ð°Ð°Ñ€Ð°Ð½ төвлөрч, юу ч бодохгүйгÑÑÑ€ Ñ…ÑÑÑг хугацаа болох Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. Ð¥Ñдий чинÑÑ Ð´Ð°Ñгал хийж, ÑÑтгÑлийн гүн Ñ€Ò¯Ò¯ нÑвтÑрч чадна төдий чинÑÑ Ñ…ÑмжÑÑлшгүй амгалан, аз жаргалыг мÑдÑрч, Ñ…Ñзгааргүйг ухаарч болдог.
ҮндÑÑндÑÑ ÑÑтгÑл гÑдÑг нь ийм тийм биет ÑрхтÑн, ийм дүр төрхтÑй, Ñнд байрладаг гÑÑ…ÑÑÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ функци, чадвар, чанар гÑж томъёологдох боломжтой. Яг л чих гÑÑ…ÑÑÑ€ ÑонÑох, нүд гÑÑ…ÑÑÑ€ харах гÑдÑгтÑй шууд адилтгах боломжгүйтÑй ижил юм.
Хүний ÑÑтгÑлийг далайтай зүйрлÑвÑл зохимжтой. Ðартай цÑлмÑг өдөр далайн ÑƒÑ Ñ†ÑнхÑртÑÑд амгалан байдаг бол үүлÑрхÑг бүүдгÑÑ€ өдөр далай Ñаарал зÑвхий харагддаг. Угтаа бол далайн ÑƒÑ Ð½ÑŒ нÑг л Ñнзаараа байгаа шүү дÑÑ. Үүний адилаар ÑÑтгÑл нь гаднаа “өнгөө†хувиргаж, хүний бодол Ñанаа, ÑÑтгÑл хөдлөл нь нөхцөл Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð»Ð°Ð°Ñ ÑˆÐ°Ð»Ñ‚Ð³Ð°Ð°Ð»Ð°Ð½ Ñнз бүрÑÑÑ€ байнга өөрчлөгддөг ч ÑÑтгÑл нÑг л чанартай, тунгалаг юм. Ó¨Ó©Ñ€ Ð±Ð°Ñ Ð½Ñг жишÑÑ Ñ‚Ð°Ñ‚ÑŒÑ. Музей дотор хүүхдÑÑ Ð´Ð°Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð°Ð½ Ñваа ÑцÑг ÑÑ… хүүхÑддÑÑ Ð¼ÑƒÐ·ÐµÐ¹Ð½ үзмÑрийн чухал, ач холбогдойг нь гайхан шагшин Ñрьдаг ч хүүхÑд үүнд нь төдийлөн Ñонирхдоггүй, Ñ‚ÑÑ€ ÑцÑг ÑхийнхÑÑ Ñриаг тайван ÑонÑч үзмÑрийг ÑцÑг ÑÑ… шигÑÑ ÑˆÒ¯Ñ‚Ñн биширдÑггүй. Хүүхдийн ÑÐ½Ñ Ñ…Ð¸Ñ€Ñ‚ÑÑгүй амгалан байдлыг ÑÑтгÑлтÑй зүйрлÑж болох юм. СÑтгÑлийг ийнхүү нÑÑж мÑдрÑÑ… нь үгÑÑÑ€ илÑрхийлÑгдÑшгүй бөгөөд Ñ…Ñзгааргүй. ÐÑгÑнт ÑÐ½Ñ Ð°Ð¼Ð³Ð°Ð»Ð°Ð½, жаргалтай мÑдрÑмжийг мÑдÑрч ÑÑтгÑлийн мөн чанарыг таньÑан тохиолдолд Ñмарч хувирамтгай орчинд байÑан ÑÐ½Ñ Ñ‡Ð°Ð½Ð°Ñ€Ð°Ð° алдахгүй байж чаддаг аж.
Хүн гÑдÑг зөвхөн өөрийгөө, өөрийнхөө оршин тогтнолын төлөөх аминчхан бодол, айдаÑÑ‚ Ñ…ÑзгаарлагдÑан амьтан биш юм. Түүний ÑÑтгÑлийн мөн чанараар нь харах юм бол Ñ‚ÑÑ€ÑÑÑ€ өөрийгөө хайрлаад зогÑохгүй, буÑдын хайрлах Ñ…Ñзгааргүй их хүчтÑй бөгөөд ÑÐ½Ñ Ð½ÑŒ хүн бүрт байдаг аж. Гагцхүү бид үүнийгÑÑ Ñ…Ð°Ñ€Ð´Ð°Ð³Ð³Ò¯Ð¹, ухаардаггүй. Хүн тогтÑон, дадаж заншÑан ÑÑтгÑлгÑÑнÑÑÑÑÑ Ñалдаггүй, юмыг цааш нь нарийн ухаж боддоггүй, би ба буÑад, Ñ…Ò¯ÑÑÑ… ÑÑ Ñ…Ò¯ÑÑÑ…, ÑзÑмших ÑÑ ÑзÑмших, халууцах ба даарах зÑÑ€Ñг юмыг ÑөргөлдүүлÑн, хайрцаглан боддог ÑƒÑ‡Ñ€Ð°Ð°Ñ ÑÑтгÑлгÑÑ Ñ…Ñзгаарлагдмал болдог аж. ГÑÑ‚Ñл үнÑн Ñ…ÑÑ€ÑгтÑÑ ÑдгÑÑÑ€ нь ихÑнхдÑÑ Ñ…Ò¯Ð½Ð¸Ð¹ дадал заншил байдаг бөгөөд үүнийг өөрчилж болно гÑдгийг ÑÑтгÑл зүйчид Ñ…ÑдийнÑÑ Ð±Ð°Ñ‚Ð°Ð»Ð¶, амьдрал дÑÑÑ€ Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлдÑг. Тухайлбал, архичин, хүчирхийлÑгч, хоригдол, дарга, бизнеÑмен гÑÑд Ñмарч хүнийг өөрийн тогтÑон дадал Ð·ÑƒÑ€ÑˆÐ¸Ð»Ð°Ð°Ñ Ð½ÑŒ Ñалгахын тулд юмыг Ó©Ó©Ñ€ өнцгөөÑ, илүү өргөн хүрÑÑнд ойлгох чадварыг бий болгож, урлаг, Ñпорт зÑргÑÑÑ€ хичÑÑллүүлÑÑ… зÑÑ€Ñг нь ÑÑтгÑл зүйн шалгарÑан аргууд мөн.
СÑтгÑлийн өнгөн талд байгаа ÑÐ½Ñ Ñ…Ð¸Ñ€ буртаг, дадал зуршил нь хүнийг өөрийн ÑÑтгÑлÑÑ Ð½ÑÑж танин мÑдÑÑ…, тунгалаг чанарыг мÑдрÑÑ…Ñд маш том Ñаад болдог. ÐÐ½Ñ Ñ…Ð¸Ñ€ буртагийг угааж, өөрийгөө гадаад шалтгаан Ð½Ó©Ñ…Ñ†Ð»Ó©Ó©Ñ Ñ‡Ó©Ð»Ó©Ó©Ð»Ð¶, Ñ…Ñзгааргүй Ñрх чөлөөг мÑдрÑÑ… нь угтаа цаад жам Ñ‘Ñны ÑÑтгÑлÑÑ Ñ‚Ð°Ð½Ð¸Ð½ мÑдÑÑн гÑÑÑн үг. Үүнийг лам нар, уран бүтÑÑлч Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ ойлгох биз ÑÑ. Мөн чанартаа ÑÑтгÑл нь аливаа Ñайн муу бодол Ñанаа, баÑртай ÑÑвÑл гунигтай ÑÑтгÑл Ñ…Ó©Ð´Ð»Ó©Ð»Ó©Ó©Ñ Ð°Ð½Ð³Ð¸Ð´ амгалан оршдог. Ямарч хүн амгалан тайван амьдрахыг ÑрхÑмлÑж, түүн Ñ€Ò¯Ò¯ үргÑлж Ñ‚Ñмүүлж байдаг нь угтаа хүн өөрийн ÑÑтгÑлийн мөн чанар луугаа ойртох гÑж, түүн лүгÑÑ Ñ‚Ó©Ð³Ó©Ð»Ð´Ó©Ñ€ болох гÑÑÑний шинж юм.
ÐцÑÑÑ‚ нь дахин нÑг жишÑÑ Ñ‚Ð°Ñ‚ÑŒÑ. ÐÑгÑн Ñдуу хүн өөрийн гÑрийн хажууд ÑрдÑнÑÑ Ð±Ð°Ñлгаар дүүрÑн том авдар байгааг мÑдÑхгүй олон жилийг өнгөрөөжÑÑ. ÐÑг өдөр түүнд ÑÐ½Ñ Ñ‚Ð°Ð»Ð°Ð°Ñ€ найз нь Ñ…Ñлж, Ñ‚ÑÑ€ÑÑÑ€ ÑрдÑнÑÑийг олж, танÑаг орд харш, Ñ…ÑƒÐ²Ñ†Ð°Ñ Ñ…ÑƒÐ½Ð°Ñ€Ñ‚Ð°Ð¹ болж жигтÑйхÑн баÑжиж гÑÐ½Ñ ÑÑ. ÐÑуулт: хажуудаа ÑрдÑнÑÑийн авдартай Ñдуу хүн, Ñ‚ÑÑ€ баÑлгаа мÑдÑÑд амьдрал ахуйдаа ашиглаж байгаа хүн хоёрын аль нь баÑн бÑ. Ðль ч нөхцөлд ÑÐ½Ñ Ñдуу хүн баÑн байжÑÑ, ганц Ñлгаа нь Ñдуу хүн өөрийнхөө боломж нөөцийг мÑдÑÑгүй олон жилийг өнгөрөөÑөн аж. Харин Ñ‚ÑÑ€ ÑрдÑнÑÑийн Ñантай авдрын талаар мÑдÑÑнÑÑÑ Ñ…Ð¾Ð¹Ñˆ түүний амьдрал өөрчлөгдөж, Ñ‚ÑÑ€ÑÑÑ€ Ñдуурал Ð³Ð°Ñ‡Ð»Ð°Ð½Ð³Ð°Ð°Ñ Ð°Ð½Ð³Ð¸Ð¶Ð¸Ñ€Ñан. Буддын Ñургааль ийн өгүүлжÑÑ.
Бидний амьдралд үүнтÑй Ñг л ижилхÑн зүйл тохиолддог. Бид ÑÐ½Ñ Ñдуу хүний адилаар Ó©Ó©Ñ€Ñдийнхөө тухай бараг юу ч мÑддÑггүй, Ó©Ó©Ñ€Ñдөд байгаа Ñ‚ÑÑ€ “ÑрдÑнÑÑийг†нÑÑдÑггүй, Ñохроор амьдарÑаар өнгөрдөг нь харамÑалтай. ГÑÑ‚Ñл Ñ‚ÑÑ€ ÑрдÑÐ½Ñ Ð±ÑƒÑŽÑƒ ÑÑтгÑлÑÑ Ð½ÑÑж чадвал бидний амьдрал маш Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ€ ÑргÑж амьдралын чанар өөрчлөгдөхÑөн.
БидÑнд Ñонирхолтой мÑдÑÑлÑл илгÑÑÑÑн МХÐИ-ийн гишүүн Ундрахдаа талархаж байна.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |